12. Mai in Genf: Aktion gegen das Vergessen – Millions Missing in der Schweiz

Am 12. Mai 2018 findet auf der Place des Nations (ca. 12:00 bis 14:00 Uhr) die Aktion Millions Missing statt. Sie wird von Alexandra Heumber organisiert, einer Mitarbeiterin der Union for International Cancer Control, einem formellen Partner der WHO. Sie setzt sich direkt bei der WHO für bessere Anerkennung und Unterstützung von ME-Patienten ein (dieses Projekt ist vor kurzem angelaufen), wird also bezahlt für ME advocacy!

Ihr könnt Schuhe, Poster, Nachrichten usw. einsenden an:

Alexandra Heumber, Head of International Advocacy, Action for M.E., hosted by UICC (Union for International Cancer Control)

31-33 Avenue Giuseppe Motta

1202 Genf

Die Schuhe und Nachrichten werden auf dem Place des Nation aufgestellt um die Aufmerksamkeit von der Öffentlichkeit und der Politik zu erlangen. Alles wird dokumentiert und die Erfolge genutzt, um auch später auf die Probleme vom ME/CFS Patienten und ihren Angehörigen aufmerksam zu machen.

Die Poster sollten ca. eine A4 Grösse haben (Karton) und eine Message beinhalten, was ihr euch als Patienten oder Angehörige wünscht oder was ihr vermisst.

Millions Missing event in Geneva: how can I take part?

Action for M.E. is collaborating with M.E. organisations in Europe and beyond to host a Millions Missing event in Geneva on Saturday 12 May2018, supporting #MEAction’s global day of action calling for health equality. We need your support and there are lots of ways to get involved!

Show your support on our Millions Missing Geneva event page

Show support for this event and encourage others to take part, by registering on the Millions Missing website – this could mean that you are attending in person, sending us shoes for display, or intending to support the event on social media.

Spread the word among your family and friends

Share the link to our Millions Missing event (www.actionforme.org.uk/millionsmissing 2018) with your family and friends, and to other people with M.E., such as your local M.E. support group. Let them know that you’ll be taking part in this event and ask if they can do the same.

Send us your shoes

At our event, we will display empty pairs of shoes to represent the lives not lived as a result of M.E. whether you live with the condition yourself or care for someone who does.